تاریخ انتشار: شنبه 1402/03/20 - 10:29
کد خبر: 472789

نگاهی بر پیام استقبال باشکوه مردم آذربایجان شرقی از رئیسی؛

یاشاسین رئیسی در تبریز/ استقبال مردم آذربایجان نشان‌دهنده تکلیف سنگین دولت در حل مشکلات است

یاشاسین رئیسی در تبریز/ استقبال مردم آذربایجان نشان‌دهنده تکلیف سنگین دولت در حل مشکلات است

سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در پنجمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، با استقبال امام جمعه و نماینده ولی فقیه و استاندار، از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، وارد استان آذربایجان شرقی شد.

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در پنجمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، با استقبال امام جمعه و نماینده ولی فقیه و استاندار، از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، وارد استان آذربایجان شرقی شد.

حضور کاروان امیدِ دولت مردمی در آذربایجان شرقی با استقبال و مهمان نوازی ویژه مردم این استان مواجه شد که نمایانگر وفاداری و عشق مردم به انقلاب اسلامی و دولت انقلابی، نشان‌دهنده تکلیف سنگین دولت در حل مشکلات و جهاد خدمت و پیشرفت است.

جشن پیشرفت در تبریز/ استقبال مردم آذربایجان نشان‌دهنده تکلیف سنگین دولت در حل مشکلات است

افتتاح راه‌آهن بستان‌آباد-خاوران در آذربایجان شرقی پس از 22 سال وقفه با همت دولت مردمی، مکلف ساختن دستگاه‌های مسئول به تامین سرمایه در گردش، ساخت شهرک صنعتی جدید، نو‌سازی ماشین‌آلات و تجهیزات صنعت چرم و همچنین توجه ویژه به مسائل زیست محیطی، رفع آلایندگی‌های تولید و حفظ سلامت مردم، افتتاح خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان با ظرفیت تولید 4 هزار دستگاه، رونمایی از دو محصول جدید شرکت تراکتور‌سازی ایران، بازدید از شرکت ماشین‌‌سازی تبریز، بازدید از نمایشگاه احیاگران واحد‌های اقتصادی آذربایجان شرقی، بهره‌برداری از 3 پروژه آب و برق، دستور رئیس‌جمهور برای تشکیل کمیته بررسی راهکارهای بالفعل کردن ظرفیت‌های منطقه چاراویماق، تصریح آیت‌الله رئیسی روی به حاشیه راندن مدیران بی‌انگیزه و خسته به عنوان سیاست قطعی دولت مردمی و تأکید بر احیای همه واحدهای تعطیل یا نیمه‌تعطیل از جمله رویدادهای این سفر بود.

آغاز سفر با یک بازدید صنعتی

پس از مراسم رسمی استقبال در فرودگاه، نخستین برنامه و مقصد آیت‌الله رئیسی در این سفر، حضور در شهرک صنعتی چرمشهر بود که طی آن رئیس‌جمهور، ضمن بازدید از یکی از واحد‌های تولیدی این شهرک، از نزدیک در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت. وی در جریان بازدید از این شهرک صنعتی دقایقی نیز با کارگران شاغل در آن به صورت صمیمی و بی‌واسطه به گفت‌و‌گو پرداخت و وضعیت شغلی و معیشتی آنان را جویا شد. آیت‌الله رئیسی با حضور در جمع مدیران واحد‌های تولیدی این شهرک، با تأکید بر ضرورت تأمین نیازهای توسعه صنعت چرم در این استان، دستگاه‌های مسئول را به تأمین سرمایه در گردش، ساخت شهرک صنعتی جدید، نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات این صنعت و همچنین توجه ویژه به مسائل زیست‌محیطی، رفع آلایندگی‌های تولید و حفظ سلامت مردم مکلف کرد.

افتتاح خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی

رئیس‌جمهور در ادامه سفر 2 روزه خود به آذربایجان شرقی با حضور در کارخانه تراکتورسازی ایران در تبریز، خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان را افتتاح کرد. این خط با ظرفیت تولید سالانه 4 هزار دستگاه انواع خودروی تجاری سبک، سنگین، ون و کشنده در مساحتی به متراژ 5 هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 800 میلیارد ریالی احداث شده و برای 200 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی کرده است.

با اتکا به ایمان و امید می‌توان ایران را قوی کرد

حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه سفر استانی خود به آذربایجان شرقی، در جمع مردم تبریز که در میدان ارگ این شهر گرد آمده بودند، حضور یافت. رئیس‌جمهور با تجلیل از مردم آذربایجان و مفاخر و شهدای این خطه، آنها را فخر ایران و جهان اسلام معرفی کرد و گفت: تمام افتخارم آن است که خادم ملت ایران بویژه مردم آذربایجان باشم.

رئیس‌جمهور با اشاره به تحلیل مقام معظم رهبری درباره انقلاب اسلامی، از ایمان و امید به‌عنوان رمز پیروزی و ماندگاری این انقلاب، قدرتمندی ملت ایران و شکست دشمنان یاد کرد و افزود: توجه به ایمان و امید ضامن اقتدار و افتخارات بیشتر برای ایران اسلامی خواهد بود. رئیسی با بیان اینکه هویت مردم آذربایجان برآمده از اسلام، دفاع از ارزش‌ها و ایستادگی در برابر استبداد و استعمار است، تصریح کرد: آینده ایران اسلامی با حضور مردم آذربایجان بویژه جوانان عزیز این خطه بسیار امیدبخش است که همواره در ایستادگی و مقاومت زبانزد بوده و دشمن را ناکام گذاشتند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز ملت ایران آمریکا را در عرصه‌های مختلف شکست داده و شاهد رونق تولید و اشتغال در کشور هستیم، متذکر شد: با تلاش‌های دولت و همراهی مردم 220 واحد صنعتی تولیدی راکد آذربایجان شرقی به چرخه تولید بازگشته و هزاران کارگر مشغول کار هستند. رئیسی وعده دیگر دولت را احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و اظهار داشت: در یک‌سال گذشته خدمتگزاران مردم در دولت 3 شیفته و به صورت جهادی کار کردند تا با احیای دریاچه ارومیه رنج مردم آذربایجان برطرف شود و می‌توان گفت گام‌های بزرگی در این زمینه برداشته شده است.

رئیس‌جمهور توسعه پارک‌های علم و فناوری و افزایش تولیدات دانش‌بنیان را از دیگر پیشرفت‌های کشور برشمرد که روسای جمهور دنیا در سفر به ایران و بازدید از این پیشرفت‌ها در عین اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ملت ایران، ابراز شگفتی می‌کنند.

رئیس‌جمهور گفت: اینکه به‌رغم تحریم‌ها روند تجارت ما در 40 سال گذشته به رکورد 53 میلیارد دلاری رسیده، نشانگر پیروزی ملت ایران و شکست تحریم‌ها و فشارهای حداکثری دشمن است که نمی‌خواست مراکز تولیدی ایران رونق داشته باشند.

رئیسی با تصریح به اینکه کشور در مسیر پیشرفت قرار دارد اما برخی نمی‌خواهند این حقیقت را بپذیرند و در آن تردید دارند، به مردم ایران، بویژه آذربایجانی‌ها اطمینان داد که دولت با همه توان تلاش می‌کند ایران قوی شکل گیرد و دستاوردهای بزرگی در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد. رئیسی افزود: دولت مردمی با همه وجود اجازه نمی‌دهد کوچک‌ترین فساد و روابط ناسالم در ادارات رخنه کند و هرجا گزارشی رسیده مدیران و مسؤولان دستگاه‌ها نخستین مدعی بوده و با حساسیت با فساد و تخلف برخورد می‌کنند.

رئیس‌جمهور در عین حال این نکته را متذکر شد که معنای این سخن آن نیست که در دولت مردمی خطا و لغزشی وجود ندارد، بلکه منظور آن است که دولت امروز مقابل فساد حساس است و اجازه نمی‌دهد کوچک‌ترین فسادی در ادارات لانه کند.

کنار گذاشتن مدیران بی‌انگیزه سیاست قطعی دولت است

رئیس‌جمهور در آخرین برنامه روز اول سفر، در دیدار جمعی از فعالان جبهه مردمی انقلاب اسلامی این استان، به حاشیه‌ راندن مدیران بی‌انگیزه و خسته را سیاست قطعی دولت عنوان و معاون اجرایی رئیس‌جمهور را مکلف کرد موضوع جذب نیروهای صاحب صلاحیت علمی و مدیریتی فاقد سوابق اجرایی را با رئیس سازمان اداری استخدامی بررسی و نتیجه آن را اطلاع‌رسانی کند.

افتتاح 3 پروژه آب و برق

آیت‌الله رئیسی روز گذشته از پروژه آبرسانی به میانه از طریق سد گرمی چای، شامل مرحله نخست سد گرمی چای، تصفیه‌خانه و خط انتقال 49 کیلومتری بهره‌برداری کرد. این طرح مهم که به مدت 20 سال راکد مانده بود، پس از سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی و تعیین فرصت یکساله وی برای رفع تنش آبی جمعیت حدود 120 هزار نفری منطقه، سرعت و شتاب گرفت و با تزریق بموقع اعتبارات مصوب، تصفیه‌خانه و خطوط انتقال آن به طور کامل تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

همچنین با حضور آیت‌الله رئیسی مرکز دیسپاچینگ (راهبری) برق شمال‌غرب کشور با اعتبار هزینه شده 130 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. این مرکز علاوه بر مدیریت انرژی سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل امکان مانیتورینگ و کنترل شبکه برق متصل با کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان، جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان و در آینده نزدیک فدراسیون روسیه را فراهم می‌کند.

انجام کار 20 ساله برای آبرسانی به میانه در یک سال و نیم

رئیس جمهور در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های آب و برق در شهرستان میانه، با بیان اینکه بهره‌برداری از تصفیه‌خانه و خط آبرسانی به این شهرستان به رنج 20 ساله مردم این منطقه در نبود آب شرب مناسب پایان می‌دهد، افزود: در حالی‌ که اطراف این منطقه رودخانه‌های متعددی وجود دارد، اما به‌دلیل عدم استفاده درست و مناسب از ظرفیت‌های خدادادی و مدیریت صحیح منابع آبی، مردم میانه سال‌ها دچار مشکل شده بودند که با تکمیل این طرح مهم مشکلات موجود برطرف می‌شود.

وی احداث تصفیه‌خانه میانه به‌دست متخصصان ایرانی را از جمله اقدامات ماندگار در استان آذربایجان شرقی دانست و گفت: با همت، تلاش و پیگیری‌های مسئولان دولت، پیمانکاران و کارگران عزیز در طول یکسال و نیم اخیر به میزان 20 سال گذشته برای این پروژه کار صورت گرفته که شایسته قدردانی است.

اتصال ریلی ایران به اروپا و قفقاز

صبح جمعه گذشته، دومین روز سفر استانی آیت‌الله رئیسی، با افتتاح یک پروژه مهم آغاز شد؛ راه‌آهن بستان‌آباد- خاوران که ساخت آن با 23 سال وقفه مواجه شده بود. با افتتاح این مسیر ریلی 44 کیلومتری از سوی رئیس جمهور، به عنوان بخش تکمیلی از راه‌آهن میانه- تبریز، مسیر ریلی تهران تا تبریز 114 کیلومتر کوتاه و زمان سفر کاهش می‌یابد. این پروژه با تحقق وعده رئیس جمهور در اختصاص اعتبار 3 هزار میلیارد تومانی از محل مصوبات دور اول سفر استانی آذربایجان شرقی، به مرحله تکمیل و بهره‌برداری رسیده و درآمد سالانه آن 3،2 هزار میلیارد تومان است که از طرق مختلف ترانزیت، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش سوانح و... به‌دست می‌آید. همچنین با بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن میانه- بستان‌آباد- تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می‌شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان و تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می‌انجامد.

افتتاح 2 هتل در تبریز

در جریان سفر آیت‌الله رئیسی به آذربایجان شرقی، با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دو باب هتل در تبریز افتتاح شد. هتل بوتیک خانه قدیمی سرخه‌ای تبریز از جمله هتل‌های افتتاح شده از سوی سیدعزت‌الله ضرغامی است که در محله تاریخی سرخاب این کهن شهر واقع است. ضرغامی همچنین با حضور در شهرستان میانه، از بناها و آثار تاریخی و باستانی این شهرستان بازدید کرد. همچنین با حضور وی به عنوان نماینده رئیس جمهور در سفر دوم استانی به این استان، ایستگاه خودکار هواشناسی میانه افتتاح شد.

ایجاد ۳۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر

وزیر نیرو نیز که در مراسم افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق آذربایجان شرقی با حضور رئیس جمهور سخن می‌گفت، با اشاره به کمبودهای انرژی برق در آذربایجان شرقی گفت: برای رفع کمبودهای موجود و ظرفیت‌سازی برای چند سال آینده ۳۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در این استان ایجاد می‌شود. بر همین اساس توسعه و بهینه‌سازی ۱۰۰۰ مگاواتی نیروگاه تبریز نیز جزو برنامه‌های وزارت نیرو است که در جریان سفر دوم هیأت دولت به استان، اقدام برای احداث و توسعه نیروگاه‌ها صورت می‌گیرد. علی اکبر محرابیان از برنامه‌ریزی برای توسعه نیروگاه شهرستان هریس در ۲۴ ماه آینده خبرداد. وی همچنین افتتاح خط آبرسانی میانه را مهم برشمرد و گفت: این خط به طول ۴۹ کیلومتر و یک تصفیه‌خانه در افق سال ۱۴۲۵ با ظرفیت ۹۰۰ لیتر در ثانیه بهره‌برداری خواهد شد که می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات آبی شهرستان را مرتفع کند.

وی همچنین به راه‌اندازی مرکز دیسپاچینگ(کنترل) برق شمال‌غرب کشور در تبریز نیز اشاره و اضافه کرد: این دیسپاچینگ مرکز کنترل برق برای کل منطقه شمال‌غرب کشور محسوب می‌شود که با دیسپاچینگ ملی اتصال دارد و کنترل مبادله برق با کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکیه از این طریق ممکن خواهد شد.

حسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور در توئیتی نوشت:

جشن پیشرفت در تبریز/ استقبال مردم آذربایجان نشان‌دهنده تکلیف سنگین دولت در حل مشکلات است

ماحصل دور اول سفر دولت سیزدهم به آذربایجان شرقی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله تکمیل راه‌آهن میانه-تبریز و تصفیه خانه میانه بود. میزان اعتبار مصوبات دور دوم سفر نیز به رقم بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید. دولت مردم مصمم به اجرای وعده‌هاست.

گزارش از علی پیراینده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top